Wednesday 25 March 2015

KEM KRK FASA 1

Pada 30 dan 31 januari 2015, Sekolah Menengah Kebangsaan Undang Jelebu , telah mengadakan kem KRK Fasa 1 selama dua hari satu malam . Pelajar yang terlibat ialah pelajar KRK tingkatan 1,2 dan 3 . Kem ini diadakan di Pusat Pemantapan Akidah , Jelebu . Tujuan program ini diadakan adalah untuk meningkatkan prestasi dan potensi pelajar - pelajar KRK untuk lebih cemerlang dari segala aspek .

Terdapat pelbagai aktiviti yang bermanfaat  dijalankan disana . Dalam setiap aktiviti-aktiviti berikut , mereka banyak menekankan sifat bekerjasama dalam sesebuah kumpulan . Program ini dikendalikan oleh Puan Nurul Aisyah binti Muhd Zake selaku ketua bagi setiap kelas KRK.

Pada hari kedua, semua pelajar diminta bangun awal untuk program qiamullail bersama-sama. Aktiviti qiamullail di ketuai oleh ustaz Zool Hilmi bin Suhaimi. Beliau mengakhiri program qiamullail dengan sedikit ceramah. Kemudian, semua pelajar diminta berkumpul di dewan untuk membuat aktiviti senamrobik.

Pada jam 2:30 petang, ibu bapa pelajar telah datang ke Pusat Pemantapan Akidah untuk membawa anak-anak mereka pulang ke rumah. Semua pelajar mengemas bilik dan memulangkan cadar ke dewan dan pelajar di benarkan pulang bersama ibu bapa masing-masing.


1 comment: